Testowanie filamentu

Czasem bywa tak, że wszystko wygląda dobrze, a potem wręcz odwrotnie

Filament do testów jest super zaawansowany, lekki i nasz projekt wydrukowany za jego pomocą powinien być mocniejszy i powinien ważyć zauważalnie mniej.

Ponieważ firmowe drukarki 3d to ostatnio moja broszka, przystąpiłam do testów.

Niestety projekt zrolował się jak taco zaraz po zakończeniu 2 warstwy. Musiałam podjąć zdecydowane kroki aby zwiększyć przyczepność.

Ta-da!

13909225_1136520683057658_489462424651847790_o.jpg
PCB w nowym zastosowaniu

* cooling fans disabled, temperatura w dół, szybkość wydruku w dół, nozzle temp – 250

Nie mam w zasięgu płyty z polycarbonate ani blue tape.Co więcej, materiał to nylon i opierając się na tym artykule, jest to najtrudniejszy materiał do drukowania.

Co więcej, należy być świadomym, że gdy nylon jest zbyt gorący, powstają paskudne wyziewy, które są mocno… niezdrowe.

To nie koniec. Problem z filamentem nylonowym jest taki, że nylon jest ekstremalnie higroskopijny. Nawet kilka dni po otwarciu opakowania zachowuje się jak gąbka.
Spróbuję zwizualizować pracę z tym materiałem. Drukowanie tym filamentem jest jak smażenie śmierdzącego bekonu. Skwierczy jak oszalały!

 

Leave a comment